Ramai peniaga lain MAIN HARGA? Apa kita nak buat sehingga pelanggan sanggup BAYAR LEBIH untuk beli dari kita?
SHARE-kan post ini agar anda boleh rujuk kembali nanti smile emoticon
.
Jika peniaga online lain jatuhkan harga, anda jangan panik!
Ikut tips dari kami di Hajah Ramlah HQ ni:
1. Jangan ikut mereka, jangan turunkan harga menggila. Relaks.
.
.
.
2. Pembeli bukan bodoh, tak semua hanya pandang harga semata-mata. Ada perkara lain yang mendorong prospek beli dengan kita.
.
.
.
3. Jangan letak harga di post iklan. Contoh, kita beriklan di profile kita, jangan terus letak harga di situ. Minta mereka Whatsapp kita untuk dapatkan harga terbaik. Kenapa?
Kalau letak harga terus, jika prospek nampak harga orang lain lagi murah, mereka terus takkan contact kita. Jadi tak sempat kita nak tonjolkan kelebihan kita yang lain, mereka dah lari.
Minta mereka Whatsapp kita. Dalam Whatsapp, ada beberapa perkara yang boleh buatkan mereka sanggup beli dengan kita walaupun harga kita mahal lagi.
.
.
.
4. REPLY Whatsapp sepantas kilat! Jika anda nak jual harga standard, taknak main harga, anda WAJIB reply pantas.
Reply pantas ni sangat main peranan penting. Pembeli biasanya nak respon yang pantas. Mereka sanggup bayar lebih kalau kita boleh layan mereka cepat. Ingat ni.
.
.
.
5. Layan dengan bahasa sebaik mungkin. Jangan layan nak taknak saja. Ada peniaga yang main harga, kebanyakan dari mereka hanya pandang untung semata-mata. Mereka tak pandang bab layanan first class ni.
Kita perlu ambil peluang ni dengan layan prospek dengan bahasa yang first class. Layan seikhlas hati!
.
.
.
6. Tanya, tanya dan tanya. Selalu bertanya pada prospek ada apa-apa keraguan, kekeliruan, pertanyaan yang sedang bermain dalam fikiran mereka.
Kita bantu mereka hilangkan semua tu dengan menjawab penuh ikhlas.
.
.
.
7. Bagi khidmat nasihat yang lebih yang peniaga lain tak boleh bagi! Jika kita jual produk kecantikan kulit, jangan hanya cerita kelebihan produk saja.
SHARE dengan prospek tips-tips tambahan untuk membantu mereka. Ini adalah nilai tambahan pada mereka.
Nilai yang lebih ni buat mereka rasa lagi senang nak bayar lebih pada kita walaupun ada peniaga lain yang main harga.
.
.
.
8. FOLLOW UP! Jangan lepas mereka beli, kita terus senyap. Selang beberapa hari, whatsapp mereka kembali, tanya barang dah sampai ke.
Macam mana tindakbalas bila dah guna. Tanya mereka, tunjukkan kita ambil berat dengan para pelanggan.
Nanti jika anda jual produk lain pula, pelanggan sedia ada anda ini dengan RELA HATI akan sanggup bayar lebih pada anda!
.
.
Tapi ingat, anda perlu tonjolkan semua ini ketika prospek Whatsapp kita. Bagitahu terus terang, contoh seperti ini:
"Sis, saya jual harga standard yg ditetapkan oleh HQ ya. Memang ada ramai orang lain yang jual harga lagi murah, cuma apa yg boleh saya kata, saya jujur berniaga.
Saya akan cuba berikan lebih dari yg sis bayar. Respon saya pantas, supaya sis tak perlu tunggu2 saya reply. Saya akan share lebih tips hasil dari pengalaman saya sendiri supaya dapat bantu sis lebih lagi dari sekadar produk.
Dan saya jamin produk sis dapat ni memang original dari HQ."
.
.
.
Jika harga anda mahal dari mereka yang main harga, dengan semua layanan di atas, insyaAllah kami yakin, mereka dengan gembiranya sanggup bayar lebih untuk anda!
Itu bezanya peniaga yang bijak dengan peniaga yang hanya tahu turunkan harga untuk dapatkan jualan.
.
SHARE-kan supaya anda boleh rujuk kembali nanti sambil bantu rakan peniaga anda yang lain! smile emoticon
No comments:
Post a Comment